Sursa ideală de informații pentru publicul inteligent

Blog

Studii despre sănătate , dietă echilibrață și metabolism

O multitudine de studii au documentat de-a lungul timpului beneficiile multiple ale sportului sau mișcării pentru sănătate. Multe studii insa sunt pur observaționale si prezintă întotdeauna problema diferit  (oamenii care fac exerciții fizice sunt mai sănătoși) in loc sa prezinte dovada cauzei și a efectului acesteia , respectiv faptul că exercițiile fizice , mișcarea și un regim alimentar echilibrat  îi fac pe acești oameni sănătoși .

Elementele care contribuie la starea de bine fizică a unei persoane pot include administrarea greutății corporale, evitarea alimentelor nesănătoase și o alimentație corespunzătoare. Din nefericire, există o cotă alarmantă a creșterii riscurilor pentru sănătate, care este și cauza deteriorării generale a condiției fizice.

În ziua de azi cei ma mulți oamenilor au un stil de viață caracterizat de o stare anaerobică, bombardați de stres, solicitări, pe care o amplifică prin felul în care fac sport. Prin urmare ei își antrenează metabolismul să fie cotinuu anaerobic, adică să ardă glicogen ca sursă principală de energie. Când nivelurile de glicogen devin excesiv de scăzute, metabolismul antrenat anaerobic recurge la zahărul din sânge ca sursă secundară de combustibil.

Înainte de revoluția industrială, antrenamentele de  fitness au fost definite ca aptitudinea de a desfășura activitățile zilei fără oboseală excesivă. Cu toate acestea, prin automatizarea și schimbările în stilul de viață, aptitudinea fizică este acum considerată o măsură a capacității organismului de a funcționa eficient inclusiv în activitățile de muncă și de agrement, de a avea o alimentatie  sănătoasa, de a rezista bolilor hipokinetice și de a face față situațiilor de urgență.

Fitness-ul este definit ca fiind calitatea sau starea de a fi în formă. Definiția modernă de fitness descrie fie capacitatea unei persoane sau mașină de a îndeplini o funcție specifică, fie o definiție holistică a adaptabilității umane pentru a face față diferitelor situații. Acest lucru a dus la o interdependență între fitness și atractivitate umană, care a mobilizat industria globală de fitness și echipamente de fitness.

În ceea ce privește funcția specifică, fitness-ul este atribuit persoanelor care posedă abilități aerobice sau anaerobe semnificative, adică tărie sau rezistență. Un program de antrenamente fitness bine potrivit îmbunătățește o persoana în toate aspectele de fitness în comparație cu practicarea doar unul, cum ar fi doar rezistența cardio/respiratorie sau doar de formare în greutate.

Vedeți si ultimele publicate extra oferte 

Cu cât condiția fizică a omului este mai bună, cu atât acesta este mai sănătos. Această se obține prin practicarea unor exercitii fizice, sport regulat, astfel se îmbunătățește funcția respiratorie și cea cardiaca, crește forță musculară și imunitatea organismului, se reduce riscul apariției anumitor boli și multe alte efecte benefice asupra organismului uman. Sunt persoane dependente de dulciuri si de mancare nesanatoasa. Aceasta  poate afecta  până și comportamentul pe lângă faptul că organismul are mult de suferit din cauza lipsei de alimentatie sanatoasa. De aceea se impune un regim alimentar in functie de carentele din organismul uman.

Pentru un stil  stil de viață sănătos

nu trebuie să lipsească  dieta fitness, bogată în macronutrienții și micronutrienții necesari organismului pentru a putea face față efortului susținut și pentru a obține cele mai bune rezultate posibile . Indiferent că ești sportiv profesionist sau amator, că dorești să îți dezvolți masa musculară, să pierzi în greutate sau să te menții în cea mai bună formă, alimentația sanatoasa reprezintă peste 50% din drumul tău către obiectivele la care visezi, așa că trebuie să ii acorzi atenția cuvenită.

Alimentatia sanatoasa inseamna sa te simti bine, sa ai mai multa energie, sa fii mai sanatos fizic si mental. Un regim alimentar sanatos nu trebuie sa fie foarte complicat.  Adevarul este ca, desi unele alimente sunt benefice, cele mai importante sunt obiceiurile alimentare. Obiectivul pentru  alimentatia sanatoasa este inlocuirea produselor procesate cu alimente cat mai naturale, gatite intr-un mod cat mai sanatos.

Cand vorbim despre exercitii fizice de zi cu zi ne referim la activitatile pe care le facem in mod regulat, care pot ajuta la arderea caloriilor, mentinerea puterii si agilitatii, care ne ajuta sa ne mentinem activi.

Exercitiile fizice pentru forta sau rezistenta

va pot ajuta in a avea (sau mentine) oasele puternice, eliminand unele dintre stereotipurile asociate cu imbatranirea, crescand metabolismul si contribuind la atingerea sau mentinerea la un nivel mai ridicat a functiilor organismului. Exercitiile fizice pentru rezistenta includ utilizarea de : greutati, benzi elastice, gimnastica. Cand ne referim la exercitii fizice pentru forta, in general, ar trebui sa fie efectuate de doua ori pe saptamana pentru fiecare grupa musculara majora.

Grupele musculare mari care includ mai multe articulatii, cum ar fi genuflexiunile sau impinsul halterei de la piept, ar trebui sa fie esalonate pentru a oferi trei sau patru zile de odihna intre sesiuni. Exercitiile care implica grupe musculare mai mici necesita o zi sau mai putin de o zi de odihna intre sesiuni. Acestea le vom efectua in salile de antrenamente fitness.

Cand vom face antrenamente de forta trebuie sa stim ca ele  se bazeaza pe principiul de supraincarcare. Daca va simtiti ca si cum muschii nu au fost destul de solicitati, atunci inseamna ca nici nu au fost solicitati. Dar este cat se poate de important sa discutati cu antrenorul si medicul dumneavoastra pentru a stabili ce exercitii de rezistenta sunt sigure pentru dumneavoastra si ce greutate sau rezistenta este necesara pentru a avea rezultate fara a avea si probleme.

Dacă oamenii trebuie să aleagă un exercițiu, sunt recomandate antrenamentele cu intensitate mare, dar cred că ar fi mai benefic dacă ar putea face trei-patru zile de antrenament pe intervale și apoi câteva zile de antrenamente de forță. Există date substanțiale de știință de bază pentru a susține ideea că exerciții fizice sunt esențiale pentru a preveni sau întârzia îmbătrânirea.

Antrenamentul cu greutăți

este cel mai bun pentru creșterea ca masa musculara și îmbunătățirea forței. Antrenamentele cu greutăți au efecte protective asupra corpului, inclusiv prin  creșterea de masa musculara și a forței ceea ce va duce la mobilitate mai bună, echilibru mai bun și oase mai puternice. Masa musculara este o componenta importanta în determinarea unei compozitii corporale sanatoase.

Persoanele cu un procent mai ridicat de masa musculara se misca mai usor, dar consuma o cantitate mai mare de energie. Activitatea fizica este foarte importanta în mentinerea sanatatii, iar procentul de masa musculara este un indicator util în controlul acesteia.Procentul normal al masei musculare este de 38-54% din greutatea corpului la barbati, si de 28-39% la femei, în functie de vârsta si de forma fizica.

Masa musculara este foarte importantă

avand numeroase functii in organism. De la puterea fizică a corpului si pana la functionarea unor organe importante, muschii sunt elemente fara de care nu am putea supravietui. O masa musculara crescuta este asociata cu o stare optima a sanatatii, dar si cu o speranta de viata mai mare. Conform unor studii de specialitate recente, s-au gasit noi legaturi intre o masa musculara redusa si un risc mai mare de boli cardiovasculare.

Totusi, trebuie stiut ca aceste noi cercetari au fost efectuate pe barbati cu varste de peste 45 de ani, iar rezultatele au fost valabile chiar si pentru barbatii fara antecedente de boli de inima.

Sistemul imunitar este o retea extrem de complexa formata din sute de celule si proteine diferite, coordonate si interconectate, pe care cercetatorii inca o studiaza pentru a o intelege mai bine. Sistemul imunitar este functional inca de la nastere si continua sa se dezvolte devenind din ce in ce mai sofisticat pe masura ce organismul vine in contact cu cat mai multi germeni.

O viata echilibrata este necesara pentru un confort fizic si mental.

Fiecare dintre noi isi doreste sa traiasca in pace insa exista anumiti factori care ne provoaca stres. Cu toate ca multi dintre acestia nu pot fi eliminati cu desavarsire, avem posibilitatea de a diminua efectele lor si de a introduce mici obiceiuri in viata noastra care ne ofera satisfactie si ne aduc bucurii. Provocarea intervine in momentul in care se impune sa echilibram activitatile pe care trebuie sa le ducem la bun sfarsit si activitatile care ne fac placere. Acest lucru nu este usor.

Nu poti avea parte de o viata echilibrata cat timp nu esti sanatos. Mananca corespunzator, odihneste-ti organismul si fa miscare. Activitatea fizica este o componenta importanta a vietii fiecaruia dintre noi. Este indicat sa facem miscare cel putin 30 minute pe zi pentru a fi sanatosi. Mai mult, nici nu conteaza ce tip de activitate e cat timp iti pui sangele in miscare. Poti alerga, poti juca tenis, baschet, handbal, etc.

Daca esti o persoana sanatoasa, sistemul imun nu poate fi intarit si atat timp cat traiesti sanatos, facand acele lucruri pe care le-ai invatat inca de la gradinita (sa manaci sanatos, sa faci exercitii fizice si sa dormi), atunci ii oferi sistemului imun tot ce are nevoie ca sa functioneze normal. De altfel, un raspuns imun prea puternic este la fel de rau ca unul scazut.

Tot ce are nevoie organismul este un sistem imun echilibrat si in armonie, cu o alimentatie sanatoasa pe masura. Cresterea imunitatii este un concept usor de realizat in teorie, mai greu de pus in practica. Pentru cresterea imunitatii, este important sa-ti schimbi alimentatia si stilul de viata. Exista o legatura stransa intre somn si imunitate. Un somn slab calitativ poate creste riscul de anumite afectiuni. In urma unui studiu efectuat pe 164 de adulti sanatosi, cei care au dormit mai putin de 6 ore pe noapte au avut mai multe riscuri sa raceasca decat cei care dormeau 6 ore sau mai mult in fiecare noapte.

Cresterea imunitatii este direct legata de un somn adecvat

Ba mai mult, persoanele care se confrunta cu anumite afectiuni ar trebui sa doarma mai mult pentru a ajuta sistemul imunitar sa lupte mai bine impotriva bolii. Alimentele pe baza de plante, cum ar fi fructele, legumele, nucile, semintele si leguminoasele, contin substante nutritive si antioxidanti in cantitati mari, iar acestea protejeaza impotriva agentilor patogeni daunatori . Antioxidantii din aceste alimente reduc inflamatiile din corp prin faptul ca lupta impotriva radicalilor liberi.

Acesti compusi instabili sunt renumiti pentru faptul ca pot provoca inflamatii atunci cand se inmultesc necontrolat in organism. Cresterea imunitatii  se poate realiza cu ajutorul unor  exercitii fizice moderate. Exercitiile fizice intense si prelungite pot afecta sistemul imunitar. De aceea, pentru cresterea imunitatii se recomanda sa faci miscare moderata. Exercitiile fizice moderate si regulate pot reduce inflamatia si pot sustine procesul de regenerare regulata a celulelor imune.

Cand vorbim despre antioxidanti  trebuie sa stim ca sunt substante nutritive sau nutrienti din alimentele pe care oamenii le consuma, care pot preveni si incetini deteriorarea oxidativa a corpului uman. Atunci cand celulele organismului utilizeaza oxigen, se produc in mod natural radicalii liberi, care pot afecta organismul. Antioxidantii au rol de distrugere a radicalilor liberi, prin urmare, previn si repara daunele provocate de acestia . Antioxidantii vor imbunatati functia imunitara si vor reduce riscul aparitiei cancerului si infectiilor.

Fiecare persoana este datoare fata de corpul sau, sa faca tot ce ii va sta in putere pentru a-l mentine sanatos, iar consumul de antioxidanti poate face acest lucru. Ceea ce se spune despre ciocolata neagra este perfect adevarat. Ciocolata neagra contine antioxidanti puternici si poate scadea tensiunea arteriala. Cu toate acestea, nu se va face abuz de acest aliment. Printre alimentele care contin antioxidanti putem aminti: strugurii, fasolea, merele, cartofii.

Termenul de ”calorie” se referă la unitatea de măsurare a energiei, mai precis, a cantității de energie pe care corpul uman o consumă pentru a funcționa. Așadar, alimentele și băuturile ingerate sunt convertite în energie de către organism, iar caloriile reprezintă parametrul abstract de cuantificare a energiei furnizată organismului, prin intermediul alimentației. Deși aportul de consum caloric depinde de mulți factori, cum ar fi vârsta, sexul, greutatea și înălțimea, pentru a slăbi, îngrășa sau menține, este nevoie de o anumită cantitate de calorii pe care ar trebui să le consumi zilnic.

Cantitatea de calorii

pe care organismul o consumă în fiecare zi depinde de rata metabolică bazală a fiecărei persoane și de nivelul de activitate fizică întreprinsă. Rata metabolică bazală se referă la cantitatea de energie consumată strict pentru activitățile necesare supraviețuirii, printre care se numără respirația și digestia. Așadar, rata metabolică bazală cuprinde 70% din aportul de consum caloric necesar, în așa fel încât organismul să funcționeze în condiții optime. De regulă, bărbații au o rată metabolică bazală mai crescută față de cea a femeilor.

Restul de 30% din aportul de consum caloric necesar vine din activitatea fizică, ce poate varia de la o zi la alta. Astfel, cu cât ești mai activ, cu atât vei avea nevoie de un consum caloric mai ridicat. De asemenea, în funcție de rata metabolică bazală poți înțelege câte calorii va trebui să consumi, pe zi, pentru a-ți atinge scopul în privința numărului de kilograme. Atenție, însă, dacă vrei să slăbești – reducerea exagerată a consumului zilnic de calorii poate duce la deficiențe serioase de nutrienți esențiali, care pot afecta sistemul imunitar.

Este important de reținut că se poate slăbi

fără a te înfometa, totul stă într-un calcul de consum caloric necesar și preluarea acestora din surse alimentare sănătoase și variate. Așadar, deși este important să înțelegi care ar trebui să fie un  consum  caloric zilnic, trebuie să ții cont de mai mulți factori, printre care echilibrul dintre ceea ce mănânci și cum te simți, din punct de vedere psihic și emoțional, nivelul de activitate fizică întreprins zilnic, precum și calitatea alimentelor consumate.

Termenul de regim hipocaloric, se foloseste in unele boli digestive, cardiovascu­lare si in special in obezitate. Forma cea mai cunoscuta consta in zile de fructe sau de legume care se administreaza fie ca atare, fie sub forma de sucuri naturale. Obezitatea este cea mai frecventa boala metabolica si se asociaza adesea cu boli cronice severe cum ar fi bolile cardiovasculare, diabetul zaharat, apneea de somn.

Obezitatea este rezultatul unui dezechilibru

intre energia de aport (valoarea calorica a alimentelor ingerate) si cheltuielile energetice (energia consumata in activitatea fizica si metabolismul bazal, termogeneza, prelucrarea alimentelor ingerate). Regimul hipocaloric consta in pierderea in greutate si restrictia calorica.Pe masura ce se pierde din numarul de kilograme dieta devine mai stricta. Ritmul de pierdere in greutate in mod corect, fara a pune sanatatea in pericol, este de 800 g – 1,5 kg pe saptamana.

Viteza de pierdere in greutate variaza in functie de greutatea de pornire, astfel un obez va slabi mult mai repede decat un supraponderal pentru ca „are de unde”, iar kilogramele „costa” diferit.

Echilibrul este cuvantul cheie atunci cand doresti sa ai un trup armonios si o greutate in conformitate cu inaltimea, varsta si conformatia corpului. Imaginea conteaza pentru fiecare dintre noi, asadar nu de putine ori auzim in jur numeroase persoane care sunt preocupate de aspectul fizic si vor sa mai renunte la kilogramele acumulate de-a lungul timpului din diverse motive.

Dieta sau regimul hipocaloric este primul cuvant care isi face aparitia pe buzele tuturor, dar o abordare sanatoasa implica pe langa schimbarea regimului alimentar, atat exercitii fizice precum si nelipsita doza de ambitie a unui mental determinat sa obtina rezultatele scontate.

Un corp de invidiat

se obtine cu multa munca, sacrificii pe toate planurile (fizic, economic si mental), antrenamente fitness si nu in ultimul rand cu recomandari specifice din partea unui specialist in nutritie.

Desi foarte multe persoane care vor sa scape de kilogramele nedorite considera ca au la indemana toate informatiile, uita ca aceastea trebuie adaptate si particularizate dupa ce specialistul are in fata un set de analize. Mai mult decat atat, indiferent ca este vorba de suplimente de slabit pentru arderea grasimilor, reducerea apetitului, produse pentru detoxifiere si anticelulitice, acestea trebuie consumate dupa indicatii precise si sfaturi din partea medicului.

Pentru aceasta este nevoie de o viata echilibrata, deoarece orice cura de slabire are nevoie de un timp in care metabolismul se obisnuieste cu noul ritm si incepe sa functioneze dupa noii parametri setati. Corpul trebuie sa se adapteze modului de viata caci orice dieta fie printr-o dieta fitness sanatoasa, trebuie asumata si insusita ca un stil de viata, cel putin pentru o perioada si sa reactioneze la stimulii externi si interni.

S-ar putea să-ți placă și...